söndag 19 augusti 2012

Bockjakt.

Jag och Glenn drog till nya marker i torsdags för att jaga bock. Alltid kul med helt nya marker men samtidigt svårt att veta hur dom går. Tog dom öppna passen på dom tre första gångerna men vi såg inte ett enda djur så på fredagen gick vi igenom markerna och fann fina skogspass. Fredagskvällen satte jag mig på en fin kulle som gick ner mot en skogskorridor och lockade lite med jämna mellanrum. Tog inte jätte lång tid innan jag ser en räv komma smygande. Blåser till två ggr till och den tvärvänder och kommer rakt emot mig. Klipper till den direkt. En fin rävvalp. En timme senare står det ett rådjur en bit bort. Inte sett eller hört nåt. Tar upp bössan och ser att det är en fin bock. Tar nästa läge och den hoppar upp i luften tar tio steg innan den ligger. Härligt avslut på den bockjakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar