söndag 15 januari 2012

Vildsvins drev.

Var ute i lördags på markerna och släppte Stellan där jag vet att det finns gris och han markerade direkt när jag gick runt för att få rätt vind innan jag skulle släppa. Vi placerade ut fem skyttar och sen släppte jag. Tog ungefär 5min innan det var fullt ös i skogen. Det drog snabbt ut mot en å där det stod en stund innan han bröt och kom tillbaks. Misstänker att grisen simmade över. Börjar gå igen så fort han kommit tillbaka och kommer en bit innan jag ser att han drar iväg igen. Snart är det igång för fullt. Härligt när man hör hunden skalla. Efter bara några sekunder hör jag nåt som kommer o ser en Galt i full fart dra förbi mig. Hinner inte ens lyfta bössan. Drevet fortsätter förbi några andra skyttar som inte heller kommer till skott. Spännande. Härligt när man vet att det funkar med Stellan.

1 kommentar: